Higijena stopala u 8 koraka | Ordinacija KOREKT

011/408-99-88    i    060/408-99-88

Da kroz život idete sigurnim koracima

        

Higijena stopalaHigijena stopala je veoma bitan deo lične higijene. Ukoliko redovno vodite računa o higijeni stopala možete sprečiti nastanak gljivičnih infekcija, kao što su atetsko stopalo i druge slične infekcije koje se danas sve češće javljaju kod ljudi. Sve što treba da uradite je da posvetite vašim stopalima par minuta pažnje dnevno. Kao nagradu imaćete veću komfornost i stopala koja izgledaju divno, bez neprijatnih mirisa.

Higijena stopala

Prvi korak – Čišćenje stopala

Higijena stopala podrzumeva da očistite vaša stopala svakoga dana toplom vodom i sapunom. Izbegavajte jake sapune koji irititaju kožu i narušavaju prirodnu vlagu stopala. Vrela voda takođe izbegavajte iz istih razloga. Kada operete stopala, bilo bi lepo da odvojite vreme i uradite piling.

Drugi korak – Piling i nega

Potopite stopala u toploj vodi, uradite piling stopala koristeći četkicu i kremu za piling. Ovo će ukloniti suve delove kože i učiniti vaša stopala nežnim. Redovan piling sprečiće stvaranje ispucalih peta i nastanak žuljeva na stopalima. Uvek možete naneti kremu posle pilinga za dodatnu negu. Mali trik koji radi čudo vašim suvim stopalima – Pre odlaska u krevet nanesite najmasniju kremu koju imate na stopala u debelom sloju, ubacite stopala u kese i prespavajte tako. Ova metoda možda nije prijatna, ali je delotvorna.

Treći korak – Osušite vaša stopala

Koristite peškir da osušite stopala. Izbegavajte deljenje svog sapuna ili peškira koji su takodje izvor bakterija. Ponekad tudji peškir i sapun sadrži bakterije koje jednostavno ne odgovaraju vama. Izbegavajte nošenje obuće ako niste apsolutno sigurni da su vam stopala suva.

Četvrti korak – Nanesite puder na vaša stopala

Nanesite tanak sloj pudera nakon pranja i sušenja nogu. To će pomoći da na vašim stopalima ne ostane višak vlage i sprečićete prekomerno znojenje .

Peti korak – Nosite pamučne čarape

Izbegavajte sintetičke stvari jer ograničavaju protok vazduha koji je jako bitan. Pamučne i vunene čarape su pametan izbor jer vaša koža diše. Prirodni materijali upijaju višak vlage što vam ide u korist. Izbegavajte neudobnu obuću. Ako vam je obuća preuska, vaša stopala znojiće se više, čineči stopala podložnim gljivičnim i bakterijskim infekcijama.

Šesti korak – Budite bosi kad god vam se ukaže prlika

Kada je god moguće skinite obuću i dopustite da stopala dišu. Ova jednostavna akcija je od vitalnog značaja za stopala i borbu protiv infekcija.

Sedmi korak – Održavajte nokte

Održavanje noktiju je podjednako bitno kao i kompletna higijena stopala. Koristite samo svoj pribor za nokte i secite nokte kratko. Ovo smanjuje rizik od uraslih noktiju, koja mogu dovesti do upalnih stanja, pa čak i do operacije ako se stvari zakomplikuju. Redovan pedikir je dobar način za održavanje zdravlja vaših stopala.

Osmi korak – Proveravajte stopala redovno

Kao i kod ostalih stanja prevencija je bolje rešenje od lečenja. Redovni pregledi stopala upozoriće vas na žuljeve, oticanja, plikove, posekotine. Ovu su sitni problemi, ali ukoliko se ne leče na vreme može doći do komplikacija.

 

Više informacija o Važnosti stopala


Centar za stopala Korekt