Nošenje štikli ili zdrava stopala, pitanje je sad? | Centar za stopala - KOREKT

011/408-99-88    i    060/408-99-88

Da kroz život idete sigurnim koracima

        

U Velikoj Britaniji obavljeno je opsežno istraživanje u kojem je učestvovalo 2000 žena. Rezultati do kojih su došli i više su nego zanimljivi. Naime, stopala u visokim štiklama počinju da bole nakon 1 sata 6 minuta i 48 sekundi, a preko 20% žena prve znake neudobnosti oseti već posle 10 minuta provedenih na njima. To je dovoljno vremena da se pojave neugodni žuljevi i stvrdnuta koža na stopalima.

Dakle, uopšte više nema sumnje da su žene zbog nošenja visokih potpetica suočene sa rizikom od trajnih povreda. Iako su uglavnom upoznate sa ovim podatkom, na pitanje moderne štikle ili zdrava stopala, većina bi izabrala estetiku.

10 najčešćih posledica nošenja štikli na stopala

Svaka štikla viša od 5cm opasna je po zdravlje. Žene koje bi nosile tolike potpetice 40 sati nedeljno tokom 2 godine toliko bi oštetile svoja stopala i kosti u njima da se više ne mogu oporaviti.

Idealna visina potpetice je 2,5 cm.

Što je štikla viša, telo se više naginje ka napred, pa se žene onda moraju naginjati u suprotnom smeru kako bi nadomestile prirodnu ravnotežu tela. Zbog toga kukovi nisu u ravni, pa se stvara dodatno opterećenje na kičmeni stub, naročito na lumbalni deo. Osim toga, visoke potpetice guraju stopalo ka naperd stiskajući prste i eto vam stvrdnute kože, uraslih noktiju i žuljeva.

Studije su pokazale da nošenje štikli (potpetica) uzima svoj danak na kičmi, kukovima, kolenima, člancima i na kraju stopalima.

Evo 10 naučno potvrđenih povreda nastalih predugim nošenjem visokih potpetica:

  • Žuljevi 55%
  • Ispucale pete 45%
  • Kurje oči 28%
  • Stvrdnuta koža 24%
  • Urasli nokti 20%
  • Atletsko stopalo 20%
  • Divlja kost (čukalj) 13%
  • Problemi sa zglobovima 11%
  • Artritis 9%
  • Problem sa mišićima, skraćivanje Ahilove tetive 8%

Stopala ili štikle?

Pa treba li žene da se zauvek odreknu ovog simbola ženstvenosti? Naravno da ne. Posledice se mogu ublažiti ili potpuno izbeći ukoliko se pridržavate nekoliko pravila.

Najpre, nemojte provoditi previše vremena na visokim potpeticama. Ukoliko vaš poslovni dress code to ne zahteva od vas, nosite ovakvu obuću samo u posebnim prilikama.

Osim toga problemi se mogu ublažiti i biranjem cipela koje imaju gumeni, mekši đon jer će on apsorbovati pritisak na nerve u nogama pri hodu i stajanju. Pri kupovini cipela takođe treba voditi računa da imaju dobru postavu, koja će sprečiti klizanje i postepeni pad (nikako ugao od 90 stepeni) kako bi pritisak bio što ravnomernije raspoređen.

Izbegavajte obuću sa špicastim vrhom, da bi se prsti pravilno rasporedili i istovremeno obezbedite stabilnu, ali ne previse krutu podršku za zadnji deo stopala i petu.

Kupujte obuću u poslepodnevnim časovima kada je noga najveća, kako biste izabrali odgovarajuću veličinu. Zdravija alternativa za žene koje ne žele da se odreknu ove vrste obuće svakako su platforme, jer je njihov uticaj na zdravlje stopala daleko manji.

I na kraju, ukoliko ste baš ljubitelj visokih potpetica i ne želite ih se nikako odreći nabavite kvalitetne korektivne uloške kojima ćete obradovati svoja stopala i preventivno uticati na neki od navedenih problema.

Za više informacija kontaktirajte Centar za stopala KOREKT.


Centar za stopala Korekt